Changing your pace

Herstel


ICE

Bij ONE80 houden we van uitdagingen en doen we er alles aan om de beste versie van onszelf te worden. Het is bewezen dat ijsbaden goed zijn voor het lichaam maar ook voor de mentale gesteldheid. Tijdens deze 55 minuten durende ICE-sessie ga je 3x het ijsbad in. Van tevoren leer je de ademhalingstechnieken en pas je deze toe wanneer je in het ijsbad stapt. De ICE-sessie een goede manier om het lichaam te trainen met stressvolle situaties om te gaan.   Fysieke voordelen van een ijsbad:
  • Stimuleert het immuunsysteem
  • Verbetert de doorbloeding
  • Vermindert ontstekingen in het lichaam
  • Vermindert verzuring in het lichaam
  • Geeft extra energie
  • Stimuleert de aanmaak van bruin vetweefsel
Mentale voordelen:
  • Leren omgaan met stressvolle situaties
  • Toepassen van de juiste ademhalingstechnieken
  • Angsten leren overwinnen
  • Interne focus. Je kunt nergens anders aan denken
  • Leren dat oncomfortabele situaties oké zijn waardoor je bepaalde zaken in het dagelijks leven beter aankunt


Flex / AIR

Het lichaam heeft een sterke basis nodig. Om kracht te kunnen leveren en goed te herstellen, is het noodzakelijk dat het lichaam over flexibiliteit en mobiliteit beschikt. Het lichaam kan gezien worden als een kinetische keten: alles in het lichaam is met elkaar verbonden. Wanneer het lichaam niet beschikt over een goede flexibiliteit en mobiliteit kan dit leiden tot blessures.

De flexibiliteit van het lichaam wordt bepaald door de spieren. De mobiliteit bepaalt de bewegingscapaciteit van het gewricht. Tijdens krachttraining wordt voornamelijk gefocust op het verplaatsen van zware gewichten om uiteindelijk zoveel mogelijk spiermassa op te bouwen. Krachttraining is onmisbaar, maar het is beter om krachttraining te combineren met stretchen om zo ook flexibiliteit te beheersen.

Om onze leden flexibeler en mobieler te maken, hebben wij de FLEX les ontwikkeld. In deze les geven we oefeningen om de spieren te stretchen en zo de flexibiliteit en mobiliteit te verhogen. Deze les wordt gecombineerd met een gedeelte wat wij AIR noemen. Dit is een onderdeel van de XPT methode uit Amerika. Hierbij trainen we de ademhaling. We noemen het training omdat je ook daadwerkelijk je ademhalingsspieren gaat trainen en je CO2 tolerantie gaat vergroten. Dit zorgt voor beter opname van zuurstof in de spieren. Daarnaast leer je om beter te ontspannen en je ademhaling onder controle te houden.

If you get tired.
Learn to rest
not to quit.
close linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram